اجاره هیلتی

جالب ترین عکس های جهان

رستورانی به یاد فیلم ارباب حلقه ها

 

تصاویری از یک رستوران که به شکل خانه ی

در فیلم ارباب حلقه ها ساخته شده 

 گفته می شود که این رستوران در نیوزلند ساخته شده است

 

Hobbit Pub

Hobbit Bar

Hobbit Restaurant

Hobbit Restaurant in New Zealand

Hobbit Cafe in New Zealand

The Green Dragon

Hobbit Cafe

The Green Dragon Bar

The Green Dragon Pub

Green Dragon Restaurant

Hobbit Beer

Hobbiton

The Green Dragon Hobbiton

Hobbiton New Zealand

Hobbit Bar in New Zealand

 


ارباب حلقه‌ها رمانی خیال‌پردازی حماسی (High fantasy) به قلم ج.ر.ر. تالکین واژه شناس و استاد دانشگاه آکسفورد نگارش شده است. این داستان ادامه‌ای بر اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که داستانی فاتنزی می باشد. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دومبوده نگارش شده است. اگر چه این کتاب در بین خوانندگان به شکل یک سه گانه جا افتاده است، اما در ابتدا بنا بود تا این اثر جلد اول کتاب سیلماریلیون باشد که نویسنده بخاطر دلایل اقتصادی تصمیم گرفت تا جلد دوم را حذف کند، و کتاب ارباب حلقه‌ها را در سال ۱۹۵۴ تا ۱۹۵۵ در سه جلد منتشر کند.از آن زمان تا کنون کتاب ارباب حلقه‌ها بارها تجدید چاپ شده و به زبانهای زیادی ترجمه شده است، و هم اکنون یکی از مشهورترین و تاثیرگذارترین کتابهای ادبیات در قرن ۲۱ می باشد. ارباب حلقه‌ها در سال ۱۹۵۴ و ۱۹۵۵ در سه جلد - با عناوین یاران حلقه، دو برج و بازگشت پادشاه - چاپ شده‌است.

تا امروز دو تولید سینمایی بر مبنای این داستان انجام شده‌است که از میان آن دو، فیلم‌های سه‌گانه‌ای به کارگردانی پیتر جکسون شاخص‌تر هستند. این فیلم‌ها در سال‌های ۲۰۰۱، ۲۰۰۲ و ۲۰۰۳ به نمایش درآمدند.

 

 

 


داستان 

 (سرزمین میانی نام جهان افسانه‌ای است که داستان ارباب حلقه‌ها در آن می‌گذرد).


شخصیت پردازی

از شخصیت‌های معروف داستان می‌توان به آراگورن و سائورون اشاره کرد.آراگورن پسر آراتورن که از نژاد نومه نور می‌باشد، وارث پادشاهی فراموش شده الندیل و ایزیلدور در سرزمین میانه‌است. آراگورن بعد از نابود شدن سایرون به عنوان شاه اله سار تاجگذاری کرد و صلح را به ارمغان اورد. ارباب تاریکی یا سائرون شخصیت منفی اصلی اثر است و کسی است که حلقه‌ٔ یکتا را برای کنترل نوزده حلقهٔ دیگر قدرت ساخته‌است و بنابر همین مساله «ارباب حلقه‌ها» خوانده می‌شود. سائورون خود یکی از خدمت‌گزاران ارباب تاریکی قبلی - مورگوت (ملکور) - بوده که از شخصیت‌های مهم کتاب دیگر تالکین - سیلماریلیون - است. این کتاب اخیر به‌عنوان سرآغازی بر تاریخ سرزمین میانی محسوب می‌شود.


ترجمه فارسی 


سه گانهٔ تالکین در ایران اولین باز توسط رضا علیزاده ترجمه و به سال ۱۳۸۲ توسط انتشارات روزنه به چاپ رسید. هر سه کتاب دارای نقشه‌هایی از سرزمین میانه هستند. همچنین در ابتدای کتاب اول و در پایان کتاب سوم، مترجم اطلاعاتی در مورد داستان و سرزمین میانه و نژادهای ساکن آن، زبانشان، کتابت شان و... آورده‌است.


فیلم سینمایی


سه گانه فیلم ارباب حلقه‌ها نیز به کارگردانی پیتر جکسون و تهیه شده در استودیوی نیو لاین سینما به عنوان پر فروشترین فیلم در زمان اکران خود توانست از محبوبیت جهانی برخوردار شود.این فیلم در سه قسمت با نامهای یاران حلقه, دو برج, بازگشت پادشاه مابین سالهای ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ تهیه و کارگردانی شده‌است.قسمت دوم آن نیز در سال ۲۰۰۳ توانست بیشترین جوایز اسکار را نصیب خود کند.این فیلم که با کمک جلوه‌های ویژه حرفه‌ای و با انیمیشن سازیه فوق العاده توسط نرم افزار ۳ بعدی ساز استودیوی تری‌دی‌اس‌مکس تهیه شده‌است. توانست به پدیده‌ای در زمان خود تبدیل شود.


 

 

 

+ نوشته شده در  شنبه 25 آذر 1391ساعت 0:12  توسط Mrm & Celeste  بازدید : 6611

 
Banner corner : site parandehgharib.ir